Temat: Przegląd i znaczenie ryb
KARTKÓWKA on-line
E- materiały w prezentacji
https://docs.google.com/presentation/d/1KI5QmRiHZ3gRjbS_piAeGL58U50d1Eyiz7g7dZl6tro/edit?ts=5e98a6c1#slide=id.g73b87bdac8_0_35
https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr
Notatka:
➤roślinożerne (amur, tołpyga)
➤wszystkożerne (płoć, karp).
4. W zależności od rodzaju pobieranego pokarmu mają zęby odpowiedniej długości i kształtu lub nie mają ich wcale (planktonożercy).
W dniu dzisiejszym
KARTKÓWKA on-line
Czas trwania 15.00- 15.30.
Proszę o gotowość w tym czasie.
O 14.00 otrzymacie na konto szkolne test w formularzu Google,
który wypełniacie TYLKO RAZ
bez konieczności drukowania i do 15.30 odsyłacie.
Pozdrawiam Was i życzę samych bardzo dobrych ocen.bez konieczności drukowania i do 15.30 odsyłacie.
Wyniki znacie od razu
O 11.45 zapraszam na meet wideokonferencję
nazwa spotkania 6asp1
E- materiały w prezentacji
https://docs.google.com/presentation/d/1KI5QmRiHZ3gRjbS_piAeGL58U50d1Eyiz7g7dZl6tro/edit?ts=5e98a6c1#slide=id.g73b87bdac8_0_35
https://epodreczniki.pl/a/ryby---zwierzeta-wodne/D4faPlcAr
Notatka:
1. Ryby
żyją w wodach słodkich i słonych całej kuli ziemskiej: rzekach,
strumieniach, stawach, jeziorach, morzach i oceanach.
2. Są kręgowcami charakteryzującymi się zmiennocieplnością, co oznacza, że temperatura ich ciała zależy od temperatury otoczenia.
2. Są kręgowcami charakteryzującymi się zmiennocieplnością, co oznacza, że temperatura ich ciała zależy od temperatury otoczenia.
3. Ryby
cechuje duża różnorodność. Spotykamy wśród nich:
➤ gatunki mięsożerne
(szczupak, sum, rekin), ➤roślinożerne (amur, tołpyga)
➤wszystkożerne (płoć, karp).
4. W zależności od rodzaju pobieranego pokarmu mają zęby odpowiedniej długości i kształtu lub nie mają ich wcale (planktonożercy).
5. Kształt
ciała ryby zależy od jej trybu życia:
- ryby szybko pływające (śledzie,
tuńczyki i szczupaki) mają wrzecionowaty, opływowy kształt.
- gatunki żyjące wśród wodnych roślin lub skał, jak leszcz i karp, mają ciało spłaszczone bocznie, dzięki czemu łatwiej im pływać między przeszkodami.
- flądry przebywają przy dnie morskim i są spłaszczone grzbietobrzusznie.
- ciało pławikoników może wykształcać specjalne wypustki, które maskują je wśród wodorostów
- najeżka ma łuski przekształcone w kolce, które chronią rybę przed atakami drapieżników. Zagrożona, napełnia ciało wodą i przybiera wygląd kolczastej kuli.
- gatunki żyjące wśród wodnych roślin lub skał, jak leszcz i karp, mają ciało spłaszczone bocznie, dzięki czemu łatwiej im pływać między przeszkodami.
- flądry przebywają przy dnie morskim i są spłaszczone grzbietobrzusznie.
- ciało pławikoników może wykształcać specjalne wypustki, które maskują je wśród wodorostów
- najeżka ma łuski przekształcone w kolce, które chronią rybę przed atakami drapieżników. Zagrożona, napełnia ciało wodą i przybiera wygląd kolczastej kuli.

Urszula K 6a
OdpowiedzUsuńNatalia D 6a
OdpowiedzUsuńUrszula S. 6a
OdpowiedzUsuńNatalia K 6a
OdpowiedzUsuńKornelia S 6a
OdpowiedzUsuńKarolina Ż 6a
OdpowiedzUsuńWiktoria p 6a
OdpowiedzUsuńMaja K 6a
OdpowiedzUsuńBartek P 6a
OdpowiedzUsuńZachary Z 6a
OdpowiedzUsuńNikola M 6a
OdpowiedzUsuńSambor W 6A
OdpowiedzUsuńAlan R 6a
OdpowiedzUsuńWanesa E 6a
OdpowiedzUsuńKAMIL K 6A
OdpowiedzUsuńMarcelina Król VI a :)
OdpowiedzUsuńCzarek Z 6a
OdpowiedzUsuńLuiza P 6a
OdpowiedzUsuńMagda k 6a
OdpowiedzUsuńMaryna Z 6a
OdpowiedzUsuń