Klasa 6 A

🎓 Porównaj różne grupy gadów. Odpowiedz - Zadanie 2: Puls życia 6 ...

Temat: Gady- kręgowce, które opanowały ląd

Nauczysz się
  • wskazywać charakterystyczne cechy budowy gadów;
  • wymieniać przystosowania gadów do życia z daleka od wody;
  • rozpoznawać gady występujące w Polsce;
  • wyjaśniać, dlaczego wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną.

     
    Notatka:
    1. Gady występują na lądzie, tylko niektóre wtórnie przystosowały się do życia w wodzie.
    2. Przystosowania do życia na lądzie:
    - skóra sucha, pozbawiona gruczołów śluzowych, pokryta łuskami rogowymi lub płytkami kostnymi;
    - pofałdowane płuca;
    - rozmnażanie i rozwój na lądzie dzięki błonom płodowym- największy sukces ewolucyjny- są OWODNIOWCAMI 
    -  zapłodnienie wewnętrzne, rozwój prosty, jajorodność 
     3. Podział gadów i gatunki krajowe:
    - żółwie - żółw błotny,
    - jaszczurki - jaszczurka zwinka, żyworodna, zielona, padalec;
    - węże - wąż Eskulapa, zaskroniec zwyczajny, gniewosz plamisty, żmija zygzakowata
    - krokodyle - nie występują w Polsce Wszystkie gady krajowe podlegają ochronie.
    4. Cechy rozpoznawcze:
    - zaskrońca - po bokach głowy żółte plamy półksiężycowatego kształtu,
    - żmii - trójkątna głowa, na grzbiecie zygzak- ciemna pręga, jest jadowita - zęby jado
    we

    W przyszłym tygodniu-  w godz. 14.00-15.00 sprawdzian on-line z ryb,  płazów, gadów

    Potwierdź obecność
    E- materiały
  • PREZENTACJA MULTIMEDIALNA

Komentarze

  1. Karolina Ż 6a

    OdpowiedzUsuń
  2. Urszula S. 6a

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz